Om oss på Knyta

Om Knyta redovisningsbyrå

Inom vår redovisningsverksamhet finns 14 konsulter, varav 10 redovisningskonsulter och 4 lönekonsulter som garanterar kvalitet och ansvar. Dessutom är vår redovisningsbyrå unik i sitt slag då vi kan erbjuda ett brett utbud av olika företagstjänster som en företagare behöver i samarbete med vårt systerbolag.

Det innebär i praktiken att en kund kan få hjälp med bokföring, finansiering, företagskonton eller juridiska tjänster– vi tycker att det är oerhört viktigt att känna sig trygg och bekväm att samla sina tjänster på ett och samma ställe.

Våra redovisningskonsulter har ett bra kontaktnät internt och tillgång till bankens specialister vid behov.

Vi erbjuder realtidsredovisning genom integrationer och digitalisering. Detta leder till en högre kvalitét på redovisningen och kostnadsbesparingar för ditt företag. Vi får även tid för analys och rådgivning som är relevant för er.

Kontakta oss för att skaffa Inkassotjänster

Maria Hoffmann
Gruppchef
Jason Smith
Stjärnsäljare
John Doe
Säljare

Samla all ekonomi under ett och samma tak

Samla all ekonomi hos Knyta. Vi sköter allt som har med den löpande bokföring att göra och kontrollerar att varje siffra sitter på rätt ställe. Du kan också låta oss ta hand om all rapportering till myndigheter som Bolagsverket och Skatteverket, samt uppföljning av exempelvis kundreskontra.

Du slipper oroa dig för bokföringen och får löpande information om företagets ekonomi. Vill ni så tar vi också hand om årsbokslut och allt som behöver göras fram till årsredovisningen.

Kontakta oss

Lediga tjänster

Auktoriserad redovisningskonsult till Knyta - Konsult Marginalen AB!    

Arbetar du inom redovisning och tilltalas av mycket eget ansvar, initiativtagande, nyfiken, lojal och prestigelös där kunden alltid är i fokus. Välkommen att läsavidare... 

Vi söker nu en auktoriserad redovisningskonsult där rollen innefattar att ha det kommerciella och yttersta kvalitetsansvaret för några av våra kunder. Att genomföra redovisningsuppdrag enligt avtal och uppdragsbeskrivning för ett flertal olika kunder i olika team som leds av olika kundansvariga. Utöver detta fungera som bollplank och handledare.  

Om rollen 

·        Vara kundansvarig, vill säga ansvarar för kundrelationen, avtal och lönsamhet.
·        Handleda uppdragsansvariga och uppdragsassistenter.
·        Genomföra löpande redovisning, avstämningar, betalningsservice, lagervärderingar, etc.
·        Upprätta månads- och kvartalsrapporteringar, skattedeklarationer, kassaflödesanalyser, budgetar och prognoser.
·        Upprätta bokslut och årsredovisning enligt K-regelverken.
·        Vid behov biträda andra kundansvariga med delegerade uppgifter.
·        Vid behov biträda en större eller mindre organisation med delar av bokföringen enligt avtal (outsourcinguppdrag).
·        Projektredovisning, gedigna kunskaper.
·        Controlling, gedigna kunskaper.
·        Koncernredovisning, grundläggande kunskaper.
·        Ansvarar för kvalitetssäkrade leveranser och dokumentation av dessa.         

Vem du är... 

·        Du ska ha kunskap i kvalificerade frågor för ägarledda bolag (bolagstrukturer, K10:or).
·        Du ska vara öppen, prestigelös och drivande med ett professionellt förhållningssätt till ditt arbete. Du ska även vara ansvarsfull, självständig, nogrann, lojal och serviceminded.
·        Du ska självständigt behandla kunders material och kontakter enligt gällande uppdragsavtal och processbeskrivningar samt överenskommelse med kund och kunskap om REX och relevanta lagar och regler inom branschen.
·        Ha eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet.
·        Ha minst 5-10 års yrkeserfarenhet i branschen och auktorisation. Gärna från redovisningsbyrå.
·        Inneha djupa och breda kunskaper inom redovisning.
·        IT-kunskaper inom Office-paket, Fortnox, Capego, Jeeves, Millnet, Mercur, Aaro mm.
·        Kunna svenska och engelska flytande.  

Vad vi erbjuder dig…

En modern och framåtriktad arbetsplats som nu expanderar för att möta uppdragsgivarnas behov även i framtiden. För oss är det viktigt att varje individ har möjlighet att utvecklas och växa och erbjuder utveckling och flexibilitet för alla engagerade medarbetare.

Vårt huvudkontor, mitt i centrala Stockholm, huserar i byggnaden Grönlandet - ett arkitektoniskt mästerverk signerat Sigurd Lewerentz från 1932. Vi har en egen restaurang med egen kock som lagar ekologisk mat vilket är en extra lyx i vår vardag! Här får du arbeta med medarbetare som känner stolthet, arbetsglädje och delaktighet. Vi erbjuder också personlig utveckling, volontärdag, tjänstepension, friskvårdsbidrag och hälsoförsäkring vilket bara är några av alla våra förmåner.

Knyta - Konsult Marginalen AB är ett helägt dotterföretag till Marginalen AB. Knyta - Konsult bedriver redovisningsverksamhet och har en bred kundgrupp bestående av mindre och medelstora företag i olika branscher. Knyta – Konsult satsar på långsiktiga kundrelationer och säljer HR, redovisnings- och lönetjänster av hög kvalitet.

Låter detta som något för dig, tveka då inte att kontakta oss.

Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt dock senast den 23 februari 2023.

Vi använder cookies för att samla in data till oss och våra samarbetspartners. Genom detta kan annonsering som sker till dig anpassas och vi kan analysera hur sajten används